3 tips voor optimaal klantcontact binnen je klantenservice

De manier hoe we contact met elkaar hebben is door de pandemie drastisch verandert. Ook hoe organisatie met hun klanten in contact staan. Onderzoek van Gartner (2020) laat zien dat de pandemie de interesse bij consumenten heeft vergroot om digitaal contact met de klantenservice op te nemen, de verwachting is dat in 2023 60% van de contactmomenten met serviceteams digitaal zal zijn. Volgens een onderzoek van Epsilon geeft 80% van de consumenten wereldwijd liever hun geld uit bij merken die via hun favoriete messaging apps bereikbaar zijn. Of wel Covid-19 heeft de noodzaak aan het licht gebracht om in nieuwe technologieën te investeren om aan de massale veranderingen in de verwachtingen van de klantdiensten tegemoet te komen.

Van klantcontact naar klantbeleving

Vandaag de dag verwachten klanten de beste service en ze zijn bereid meer uit te geven om die te krijgen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat meer dan 33% van de klanten zou overwegen om na slechts één incident over te stappen naar de concurrentie.

Dit betekent zorgen voor optimaal klantcontact tijdens het contact tussen je organisatie en je klanten, of wel optimale customer experience (CX), klantbeleving. De klantenservice is op dat moment een van de belangrijkste schakels in het faciliteren van klantbeleving, want zij zijn o.a. degenen die jouw klanten te woord staan en helpen. Maar hoe zorg je voor de optimale customer experience tussen het contact van de klant en klantenservice?

Herken jij deze situaties bij je klantenservice-medewerkers?

Het genereren van optimale klantbeleving is nog niet zo makkelijk. Vooral met de opkomende trends rondom klantcontact, zoals dat de klant niet meer van wachten houdt voordat hij of zij antwoordt krijgt op zijn of haar vraag of probleem. De toename van het aantal contactkanalen via waar de klant contact kan opnemen met de organisatie en dat klanten streven naar écht persoonlijk contact. Daarnaast nog de trends dat klantcontact steeds meer digitaliseert en organisaties kiezen voor hybride werken.

Hoe kunnen jouw klantenservicemedewerkers dit allemaal faciliteren en tegelijkertijd voor iedereen bereikbaar blijven zonder het overzicht te verliezen? Lopen jouw medewerkers hier weleens tegenaan?

Je collega die het antwoordt op de vraag weet van die ene klant werkt thuis. De telefoonverbinding doorschakelen naar zijn kantoorkamer thuis is niet mogelijk. Maar je wilt de klant wel zo snel mogelijk helpen zonder dat hij terug hoeft te bellen en weer in de wachtrij moet staan, met als gevolg dat de klant wellicht geïrriteerd raakt.

Je probeert het zelf op te lossen en zoekt de gegevens van de klant erbij. Maar al gauw kom je erachter dat de klantgegevens niet gezamenlijk op één plek staan. Je opent verschillende systemen en probeert hier een logisch verhaal uit te halen. Wat blijkt? De gegevens zijn niet up-to-date. Waarschijnlijk staan deze nog bij je collega op zijn computer. Dit wordt dus opnieuw alle vragen aan de klant stellen waarvan je al langzaam de irritatie in zijn stem begint te horen.

Daarnaast stromen de berichten binnen via Whatsapp, Facebook, mail en de live chat. De telefoons van de lege bureaus naast je staan roodgloeiend, want ook deze collega’s werken thuis of zijn met vakantie. Gevolg? De wachtrijen worden langer, klanten geïrriteerder en berichten blijven onbeantwoord. Op de langer termijn heeft dit een gevolg voor je bereikbaarheid en klanttevredenheid. Maar zorgt ook voor een hoge werkdruk bij je medewerker.

3 tips om je klantcontact en bereikbaarheid te verbeteren

Deze gevolgen wil je natuurlijk voorkomen. Hoe zorg je er als organisatie voor dat je een optimale customer experience genereert op de klantenserviceafdeling waarbij je meegaat met de verwachtingen van de klantdiensten? Maar ook efficiënter werkt met minder mankracht in dezelfde of minder tijd? Met deze 3 tips is het zo geregeld.

Tip 1: Integreer mobiele toestellen in de vaste telefonie omgeving.

Hybride werken is een blijvertje ondanks dat iedereen weer naar kantoor mag. 9 van de 10 medewerkers wil thuiswerken ook na de coronacrisis blijven doen. En dat betekent dat je medewerkers niet alleen bereikbaar moeten zijn op kantoor, maar ook thuis, of waar ze ook aan het werk zijn. Oplossing? Vast mobiel integratie. Gewoon je mobiel onderdeel maken van de bedrijfscentrale. Dus niet alleen gesprekken doorzetten naar je mobiel, maar ook de functionaliteiten. Dus doorverbinden vanaf je mobiel? Geen probleem! Conference call opzetten of bijwonen? Is allemaal mogelijk.

‘’9 van de 10 medewerkers wil thuiswerken ook na de coronacrisis blijven doen.’’

Hiervoor hebben wij de app Cloud Softphone. Via de app is het bedrijfsnummer geïntegreerd in je mobiele telefoon. (Doorgeschakelde) oproepen komen binnen op je smartphone en je kunt uitbellen met het bedrijfsnummer. Dus je persoonlijke nummer blijft privé. En als je een klant wil doorschakelen naar een collega, dan kun je simpelweg in de app zien of hij of zij bereikbaar is.

De klant kan overgelaten worden aan die ene collega die het antwoordt op de vraag weet. De kantoortelefoons staan minder roodgloeiend, wachtrijen worden korter en de klanten zijn sneller geholpen.

Tip 2: Bepaal zelf wat er gebeurt wanneer een klant jouw organisatie belt.

Het blijft zich voordoen dat medewerkers van de klantenserviceafdeling met vakantie zijn. Soms kan dat een hoge werkdruk geven voor degene die wel aan het werk is. En het kan zorgen voor lange wachtrijen aan de telefoon. Ook dan wil je bereikbaar blijven en je klanten snel en zorgvuldig helpen. Daarnaast willen klanten 24/7 contact kunnen opnemen met je organisatie, terwijl je werknemers niet altijd aan het werk zijn.

‘’Klanten willen 24/7 contact kunnen opnemen met je organisatie.’’

De oplossing is onze Pegamento Phone System. De cloud telefonie (voip) oplossing. Hiermee kun je inkomende oproepen via allerlei functionaliteiten reguleren. Denk bijvoorbeeld aan keuzemenu’s, wachtrijen, voicemails, gesprekopname en doorschakelingen. Softphone is ook zo’n functionaliteit. Phone System biedt je het gemak van automatische-, of handmatige tijdsschakelingen. Bijvoorbeeld het telefoonverkeer in bepaalde perioden op een andere plek binnen laten komen. Of aan de hand van de locatie van de beller diegene informeren in de juiste taal.

Tip 3: Communiceer met je klanten vanaf één platform

43% van de millenials gebruikt hun smartphone wanneer ze contact opnemen met een klantenservice, blijkt uit het klantcontact trendrapport van Steam Connect. En ze zoeken op steeds meer (digitale)kanalen contact met bedrijven. Of wel, er zijn meerdere wegen naar Rome om contact op te nemen met je organisatie. Als je die aanbiedt natuurlijk. Soms is het lastig om dan overzicht te houden over berichten die binnenkomen via alle losse contactkanalen. De kans dat je klantenservicemedewerker dat ene berichtje over het hoofd ziet is groot. Mogelijk voelt de klant zich dan niet geholpen.

 ‘’43% van de millenials gebruikt hun smartphone wanneer ze contact opnemen met een klantenservice.’’

Om dat te voorkomen is onze Pegamento Contact Center de toepassing. De multichannel om de communicatie met jouw klanten goed en efficiënt in te richten. Hiermee communiceer je met klanten en organiseer je het klantcontact vanaf één platform.

Daarnaast krijg je beter inzicht over het belgedrag van je klant en medewerker door uitgebreide rapportages. En staan alle (klant)gegevens bij elkaar. Hierdoor kun je klanten sneller, efficiënter en persoonlijker op weg helpen. De vragenronde kun je overslaan.

Hoe zorg ik voor optimale customer experience op de klantenservice-afdeling?

Als organisatie zorg je voor een optimale customer experience door je klantenservice efficiënt, georganiseerd en hybrideproof in te richten met de juiste tools. Het integreren van vast nummer op je mobiel, het reguleren van inkomende oproepen en het communiceren en organiseren van klantcontact en (klant)gegevens vanaf één platform.

Daarnaast zijn toepassingen als chatbots, spraakherkenning en kunstmatige intelligentie toepasbare technologieën die de klantenservicemedewerker kan toepassen. Dit geeft een extra likje verf aan het klantcontact om de klantbeleving nog meer te bevorderen.

Wil jij je klantcontact van je klantenservice optimaliseren en/of de bereikbaarheid van je organisatie verbeteren? Neem vrijblijvend contact met ons op. Dan helpen we je graag op weg hoe je dit kunt doen.

Misschien vind je dit artikel ook interessant: 5 klantcontact trends binnen het contact center.

Meer blogs

Download hier de whitepaper

Verdiep je kennis met de whitepapers van Pegamento.

Joost Schaap-Account manager Pegamento

Joost Schaap

Senoir Account Manager

Als een klant contact opneemt met een organisatie omdat deze een klacht heeft dan is het cruciaal dat de medewerker van de organisatie begint met goed te luisteren. Wat betekent deze klacht voor de klant en ook voor de eigen organisatie? Hoe is deze klacht op te lossen? Nadat er goed geluisterd is heeft de medewerker de juiste informatie nodig zodat er een oplossing kan worden geboden.

Dit stuk is geschreven door Joost Schaap, werkzaam als Account Manager bij Pegamento.

Tim Treurniet-AI-developer Pegamento

Tim Treurniet

Designer of Intelligent Systems

Echte jeugdhelden heb ik nooit gehad. Maar achteraf gezien, geloof ik dat figuren als Willie Wortel of Dexter’s lab misschien wel invloed op mij hebben gehad. Ik krijg energie van het echt zelf maken van innovatieve en nuttige producten. Niets zo leuk als het effect zien van een project waarmee een saaie taak geautomatiseerd is, of een complex proces opeens toegankelijk geworden is.

Een mooi bruggetje naar mijn foto is het fysieke aspect van mijn werk. Door te werken met beeldherkenning ben ik vaak heel direct verbonden met de fysieke wereld en is mijn werk meer dan enkel programmeren. Onze beeldherkenningssoftware waarborgt bijvoorbeeld de veiligheid op bruggen, volgt spelers op een voetbalveld of gebruikt je eigen smartphone om jezelf accuraat te meten. Deze combinatie tussen fysiek en digitaal zorgt voor variatie en extra uitdaging. Voor mij zijn dit de belangrijkste redenen voor mijn interesse en enthousiasme in wat ik doe!

Dit stuk is geschreven door Tim Treurniet, werkzaam Designer of intelligent systems bij Pegamento.

Vera van der Plas-UI-UX designer

Vera van der Plas

UI/UX Designer

Als UX/UI designer houd ik mij dagelijks bezig met het omzetten van complexe data naar gebruiksvriendelijke visualisaties. Dit alles afgetopt met een digitaal likje verf wat de aandacht van de bezoeker moet trekken om in actie te komen.

Eén van de interessante kanten van dit vakgebied vind ik de effecten die kleine aanpassingen, zowel tekstueel als visueel, kunnen hebben op de conversie. De psychologische impact die een simpele achtergrondkleur van een CTA-knop heeft op ons gedrag is groot. Die kleur kan namelijk bepalen of jij dat product wel of niet gaat kopen.

Wat wij zien en hoe onze hersenen deze informatie verwerken en interpreteren fascineert mij. De mogelijkheden om potentiële klanten onbewust te wijzen in de door jouw gekozen richting zijn eindeloos. 
Ik hoop mijn expertise in de toekomst vaker toe te passen binnen onze oplossingen.

Dit stuk is geschreven door Vera van der Plas, werkzaam als UX/UI Designer bij Pegamento.

Fouad Rahaoui-Finance Pegamento

Fouad Rahaoui

Financial Controller

Een Financial Controller moet binnen een bedrijf niet alleen een expert zijn op het gebied van Finance. Je moet ook kennis hebben van de laatste IT-ontwikkelingen. Want die gaan ook in de wereld van Finance heel erg snel.

Bij Pegamento kan ik alles leren over de laatste IT-ontwikkelingen. Zoals de laatste ontwikkeling op het gebied van Machine learning and deep learning.

Via deze toepassingsgebieden kan ik als Financial Controller de financiële bedrijfsprocessen binnen Pegamento verder automatiseren en verbeteringen doorvoeren voor de automatische verwerking van financiële gegevens.

Dit stuk is geschreven door Fouad Rahaoui, werkzaam als Financial Controller bij Pegamento.

Ernst Vegter-Business consultant Pegamento

Ernst Vegter

Business Consultant

Gastheerschap is één van mijn diepste drijfveren.
Niet zo gek natuurlijk dat klantenservice een rode draad in mijn carrière is. Aspecten van gastheerschap is in staat zijn te verbinden, te faciliteren maar voornamelijk iemand oprecht welkom te laten voelen. Mijn intuïtie is daarin mijn grootste goed om mezelf te kunnen verplaatsen in het momentum en beleving van een gast. Een klant is mijn gast.

Gevoed door diverse zintuigen vormt zich een beeld rondom de klant. Ik luister naar wat er gezegd wordt, kijk naar mimiek, proef de onderliggende toon en krijg een gevoel bij de aan te pakken uitdaging. Er vormt zich een beeld dat letterlijk op mijn netvlies komt. Ik moet het kunnen zien. Als ik het zie kan ik het maken.

Het is daarin de kunst om eenvoud na te streven, de klant een warm gevoel te geven dat het probleem is begrepen, goed advies ontvangt, gefaciliteerd en zorgvuldig wordt begeleid naar de oplossing. Vertrouwen, verbinden en ontzorgen.

Het gevoel als een gast na een lange vermoeiende reis bij jouw hotel aankomt, voor de openhaard kan zitten, een goed glas wijn krijgt aangereikt en zorgeloos naar het vuur kan staren. Mijn gast weet dat het goed komt.

Dit stuk is geschreven door Ernst Vegter, werkzaam als Business Consultant bij Pegamento.

Gunisch-AI-developer Pegamento

Gunish Alag

AI Developer

A picture is worth a thousand words, is an expression most of us have heard. We see a lot of things around us on a daily basis and subconciously have the ability to recognize and understand them. This ability of humans to me seem bizarre.

As a computer vision developer at Pegamento that is what I do, break down complex problems and turn them into solutions using images by meticulously extracting useful data.
With the world moving forward and new technologies emerging, complicated problems which were difficult to solve a decade earlier suddenly seem possible and viable. The future is full of new challenges and I look forward to them.

This story is written by Gunish, working as an AI developer at Pegamento.

Ewold Jansen-Service engineer Pegamento

Ewold Jansen

Service & Support Engineer

Het aanhoren van wensen die een klant heeft of de problemen waar een klant tegenaan loopt is belangrijk om ze vervolgens goed te kunnen helpen. In beide gevallen denk ik mee naar de juiste oplossing.

Als de klant met een wens naar ons toekomt weten ze niet wat alle mogelijkheden zijn. In deze adviseer ik ze om de juiste keuzes te maken. Bij problemen is het aanhoren ervan van belang. Een probleem ontstaat bijvoorbeeld door een verkeerde handeling. Door hierin goed te communiceren kunnen veel problemen snel opgelost worden door het goed uit te leggen. Door slechte communicatie kan een klein probleem heel groot worden.

Dit stuk is geschreven door Ewold Jansen, werkzaam als Service & Support Engineer bij Pegamento.

Andre Glasbergen-Scrum master Pegamento

Andre Glasbergen

Scrum Master

Na het afronden van mijn studie ben ik bij een jong Pegamento met heel veel ambitie en enthousiasme begonnen als ontwikkelaar. In de eerste jaren leerde ik alles over processen automatiseren, nu beter bekend als RPA. Vaak heb ik mijn hersenen moet laten kraken om de werkinstructie om te zetten naar een logische functie, met niet al te veel If-statements, zodat de robot het werk kon uitvoeren.

Ik ontwikkelde door en ging als consultant aan het werk. Goed luisteren naar de klant en ondersteunen in de pre-sales fase van projecten. Het uitvoeren van projecten en luisteren lag mij erg goed. Het was een kleine, maar logische, stap om nu als Scrum Master en Projectmanager aan de slag te zijn. Ik begeleid nu al een paar jaar projecten. Zoals RPA, Cloudapplicaties en AI, volgens the Human lead agile aanpak, We bouwen dit met een groot team van specialisten.

Dit stuk is geschreven door André Glasbergen, werkzaam als Scrum Master bij Pegamento.

Ensar Ari-IT-engineer Pegamento

Ensar Ari

IT Engineer

Goede communicatie tussen klant en organisatie is erg belangrijk. Als organisatie wil je natuurlijk goed bereikbaar zijn voor je klanten. Hetzij via Social Media kanalen of via de oude vertrouwde telefoon. Vaak weten organisaties niet precies hoe zij hun telefoonlijn ingeregeld willen hebben. Daarom help ik ze graag met meedenken en breng ik ze zo op ideeën. Ik geloof dat er voor elk probleem wel een oplossing te vinden is. Alleen heb je soms iemand nodig die net even wat anders naar de situatie kijkt.

Dit stuk is geschreven door Ensar Ari, werkzaam als IT Engineer bij Pegamento.

Nini Heerings-Chief Happiness Officer Pegamento

Nini Heerings

Chief Happiness Officer

“Je leert iemand beter kennen door een uur spelen dan door een jaar praten.”

Deze quote van Plato is helemaal raak voor mij. Daarom verbind ik mensen graag spelenderwijs met elkaar. Want tijdens het spelen sta je helemaal aan, al je zintuigen aan het werk.
In mijn geweldige rol als Chief Happiness Officer wil ik dat doen door collega’s in verbinding met elkaar en met de organisatie te brengen. Op een creatieve en speelse manier, passend bij Pegamento.

Als ik niet aan het werk ben breng ik ook graag mensen in verbinding met elkaar. Dit doe ik door het organiseren van De Speeltuin, waarbij volwassenen spellen spelen die je vroeger op het schoolplein, in de gymzaal of op het buurtpleintje speelde. Het pure gevoel van plezier, totale ontspanning en geen gedachten aan iets anders dan het spelen. Dát gevoel is het doel.

Dit stuk is geschreven door Nini, werkzaam als Chief Happiness Officer bij Pegamento.

Ger Koedam-Communicatie & Marketing Pegamento

Ger Koedam

Marketing & Communicatie

Hoe kan ik je helpen? Dat is zo’n beetje de eerste vraag die ik stel als ik met mensen praat die nieuwsgierig zijn naar onze dienstverlening. In zo’n gesprek is de inzet van zintuigen erg belangrijk. Want niet iedereen is hetzelfde. De één denkt in beelden, terwijl voor een ander juist woorden van belang zijn of hoe iets aanvoelt. Voor mij zijn gezichtsvermogen en gehoor de mooiste zintuigen, omdat zowel ogen als oren informatie opnemen en emoties kunnen overbrengen of verwerken.

Waarom gehoor? Omdat luisteren essentieel is bij contact. En het is de sleutel tot het ontgrendelen van waardevolle inzichten.

Deze vaardigheid heb ik al vroeg ontwikkeld. Als kind genoot ik van hoorspelen op de radio, waarbij ik de verhalen in mijn hoofd tot leven bracht. 

Pim Ritmijer-Software developer Pegamento

Pim Ritmeijer

Software Developer

Programmeren is meer dan alleen ‘code kloppen’. Voor mij is luisteren naar wat de klant wil en dat in beeld brengen een belangrijk gedeelte van het software ontwikkelen.

Actief luisteren naar een klant om het volledige verhaal van de klant te begrijpen is cruciaal voordat er een oplossing gebouwd wordt. Wanneer je het verhaal van een klant begrijpt kan je samen nadenken over een oplossing die de klant echt helpt.

Het visualiseren van oplossingen is de volgende stap voor mij. Wat wordt de route die we gaan beklimmen om naar een oplossing te komen? Welke uitdagingen gaan we tegen komen om naar de top te gaan?

Net als bij klimmen is een goede voorbereiding waardevol. Ondanks dat je niet op alles kan voorbereiden helpt de voorbereiding om de applicatie zo goed mogelijk bij de wensen van de klant aan te laten sluiten.

Wat is programmeren toch een mooi en boeiend vak.

Dit stuk is geschreven door Pim Ritmeijer, werkzaam als Software Developer bij Pegamento.

Denise Verhoef-Software developer Pegamento

Denise Verhoef

Software Developer

Horen doe je als programmeur veel maar nadenken ook bijvoorbeeld als je de opdracht krijgt om een behoefte van de klant in elkaar te zetten. Als de klant graag een functie voor zijn applicatie wil hebben is het van belang dat je als programmeur goed gaat nadenken welke functies functioneel zijn en welke functies dat niet zijn. Op die manier zet je een zo goed mogelijk functionerende applicatie in elkaar en heeft de klant een goed eindproduct. Het omzetten van behoeften naar code tot functionaliteit vind ik interessant.

Momenteel loop ik stage bij Pegamento en volg ik de opleiding Software Developer. Zelf krijg ik veel informatie die je moet verwerken en toepassen. Het leuke hiervan is dat je weer nieuwe dingen kan leren maar ook dat je kunt ervaren hoe dat nou in het echte bedrijfsleven gaat. Vorig jaar ben ik begonnen met deze opleiding en wist ik vooraf nog niks van programmeren. Nu kan ik mijn eigen weg al een beetje vinden met programmeren en ik vind het dan ook leuk om er mee aan de slag te gaan. Dat je van een lege pagina tot een functionele applicatie kan komen door middel van code is gaaf!

Dit stuk is geschreven door Denise Verhoef, werkzaam als stagiaire Software Developer bij Pegamento.

Remco Pabst-Business consultant Pegamento

Remco Pabst

Computer Vision & AI Lead

Innovatieve software technologie inzetten voor mens of bedrijf om ‘dingen’ makkelijker en slimmer te maken is echt een drijfveer. Daarom spreekt de verbinding tussen de zintuigen me het meest aan. Onze hersenen verbinden de zintuigen net als een bedrijfsproces mens, systeem (data) en logica verbindt. Ze registreren en triggeren een actie, precies hoe het in een optimale workflow zou moeten gaan. Heel tof wat er tegenwoordig al mogelijk is als we daar ook nog eens heel veel rekenkracht aan toevoegen.

Horen betekent ook veel. Niet omdat ik iedere dag graag naar Jazz, Soul, Deep House of Focus-achtige muziek luister én goed moet kunnen luisteren om een wens of pijnpunt te interpreteren, maar meer omdat niet iedereen over alle zintuigen kan beschikken. Denk aan hem of haar met een visuele beperking. Dat we in nauwe samenwerking AI, TTS/STT technologie (wat nog volop in ontwikkeling is) mochten toepassen voor deze vaak ondermaats bediende groep mensen in de digitale wereld van nu en om daar de interactie en beleving mee te verbeteren geeft mij dan ook mega veel energie en betekenis aan wat ik met technologie probeer te doen; waarde creëren.

Dit stuk is geschreven door Remco, werkzaam als Business Consultant bij Pegamento.

Thomas de Wolf-Vision Engineer Pegamento

Thomas de Wolf

R&D Director

Toen ik ooit moest gaan kiezen welke studie ik ging doen, kon ik die keuze lastig maken. Ik had interesse in techniek, maar wat ik het liefste wilde doen was gewoon samen met een team werken aan een gezamenlijk doel.

Tot op de dag van vandaag is dat nog steeds wat ik het liefste doe. De techniek is beeldherkenning geworden en het team de computer vision afdeling van Pegamento. Logisch dus dat qua zintuig ik uitkom op ‘zien’. Door met onze beeldherkenning oplossingen dingen te zien in de echte wereld, lossen we met ons hele team relevante problemen op voor onze klanten. En door de variatie in klanten zijn de plekken waar onze oplossingen terecht komen nooit hetzelfde. Zo sta ik het ene moment in de controlekamer van een brug en de volgende dag aan een productielijn voor broodjes of tussen de hekken van een TBS kliniek.

Dit stuk is geschreven door Thomas de Wolf, werkzaam als Computer Vision & AI Lead bij Pegamento.

Rob Roode-Research Development

Rob Roode

Research & Development

Patronen herkennen en automatiseren. Taken waar we continu aan werken bij de implementatie van onze robots bij Pegamento. Mijn 2 Drentsche Patrijshonden zijn jachthonden en zeker geen robots. Het jachtinstinct en intuïtie zit in basis in de genen. Het blijven aanbieden van nieuwe trainingsvormen heeft ze geleerd om zelfstandig in de jacht situaties te herkennen en te handelen. Ook ‘unsupervised’, al ben ik niet in de buurt.

Maar als je een brein iets probeert aan te leren, gaat het ook zaken zien die je niet verwacht. Honden halen haarfijn de kleinste afwijking in je stem of aanwijzing. Dat gaan herkennen en weer corrigeren is misschien wel de meeste complexe uitdaging. Maar in ons werk levert dat voor de mooie opdrachtgevers voor wie we mogen werken vaak de mooiste nieuwe inzichten op!

Dit stuk is geschreven door Rob, oprichter van Pegamento en verantwoordelijk voor Marketing en R&D.

Serge Poppes-CEO Pegamento

Serge Poppes

CEO

Gevoel. Dat is het mooiste waar Pegamento voor staat. Gevoel voor techniek in de breedste zin van het woord. Niet alleen gevoel voor de spannende zaken zoals AI, maar ook voor de basis van communicatie.

Het allermooiste aan mijn werk is verkopen, luisteren, vertalen en meedenken aan wat er werkelijk toe doet. De digitale transformatie brengen wij met een mooi team aan!
De diversiteit van ons team, hoe scherp we zijn, maar vooral de prachtige zaken die we mogen maken geeft mij een extreem goed gevoel. Vandaar dat ik intuïtief voor het zintuig ‘gevoel’ heb gekozen.

Gevoel geeft leven en differentiatie!